Opnieuw een sof van een hotel

Hikkaduwa Beach  •
De vakantie loopt op zijn einde. Toch hebben we nog een paar mooie dagen te gaan. Voor de 3e keer liepen we tegen een teleurstelling aan mbt het hotel/verblijf. Ik ga er maar niet te diep op in maar ook dit was het niet. We zijn inmiddels niet echt meer on speaking terms met het bureau. Ze hebben er...

Jungletocht met veel dieren en een waterval

Galle  •
Vrijdag 28 juli. We hebben gekozen om de olifanten naast on sneer te leggen. Daar hebben we er al zoveel van gezien dat nog een park niet meer leuk is. Daarvoor is de Sinharaja in de plaats gekomen. Jungletocht van 4 uur. 2 uur heen en 2 uur terug met aan het einde een waterval waar je in kunt zwemm...

Knetterhoog en in een houten kist gestoomd

Nuwara Eliya  •
Vanmorgen was het opnieuw heel vroeg op. 4.15 ging de wekker en om 5 uur vertrokken we naar Hortens Plains National Park. Dat ging in een razend tempo door de donkere nacht. We speerden een geweldig berg op in vele haarspeldbochten. Hermien zat voorin en zag alles voorbij scheren. Even voor 6 kwamen...

Tempels en Spinnen

Kandy  •
Na een heerlijke dag rust en een dag waarin we met onze gids 3 tempels hebben bezocht zijn we klaar voor de tempel van de tand (Temple of the tooth) in Kandy. Gisteren kwam Ayesh ons om 9 uur ophalen. We hadden het ontbijt net achter de kiezen. Lala zorgt als een moeder voor ons. Ze kookt de sterren...

Kandy bij Lala en Quintus

Gampola  •
Vandaag zijn we naar Lala en Quintus gegaan. Om 8 uur vertrokken we vanuit ons hotel van het strand. Het waren 2 heerlijke dagen met strand, blauwe zee, lekkere curry and rice en twee avonde tafelen aan de brullende kust met hoge golven. Iets om nooit te vergeten. We waren er ook wel klaar mee. Het...

Een bloedbad van vis

Negombo  •
Het programma van dag 2 begon om 4.00 uur. De wekker ging en we werden om 5 uur opgehaald. De nachtrust was kort maar heftig. We waren nog moe van de reis. We kropen in de auto. Ayesh zag er uit alsof hij in de auto buiten had geslapen en 5 minuten geleden was ontwaakt. Lets go! De visafslag in Nego...

We zijn er!

De reis naar Sri Lanka is begonnen. Maandagmorgen 10 juli zijn we vertrokken. Tom, bracht ons naar station Dordrecht waar we met de trein naar Schiphol reisden. Dapper als we waren plaatsten we in de 2 e klasse onze koffers op 2 plaatsen van de 4 en dachten zo wel Schiphol te bereiken. Het werd alsm...