Vandaag zijn we naar Lala en Quintus gegaan. Om 8 uur vertrokken we vanuit ons hotel van het strand. Het waren 2 heerlijke dagen met strand, blauwe zee, lekkere curry and rice en twee avonde tafelen aan de brullende kust met hoge golven. Iets om nooit te vergeten. We waren er ook wel klaar mee. Het hotel waar we naar toe zouden gaan had geen zwembad en was niet aan de zee. Dat was ons wel beloofd. We namen er geen genoegen mee en gaven aan dat hij iets anders moest zoeken. Dat lukte hem. Het was een hotel op slechts 100 meter van het strand. Het sanitair was dramatisch, het bed goed en de airco prima. Al gauw bevonden we ons in het hectische verkeer. Na een uur rijden kwamen we aan bij ons ontbijtje. Hetzelfde hotel als waar we al waren. We aten een pannenkoek en een broodje ei en dronken iets dat op koffie en thee leek. Het zag er hetzelfde uit en het smaakte ook hetzelfde. Eigenlijk Bah!. We bezochten een Hindoetempel waar Hermien een stip op haar voorhoofd kreeg en we ook een soort papje kregen dat ons dichter bij de goden zou brengen. Uit beleefdheid strijk je je vinger erdoor een eet je het maar eigenlijk weet je ook dat dit gevaarlijk is ivm de maag en darmen. Het gaat verbluffend goed met de maag en darmen.

We namen foto’s met priesters erop en genoten van alle beelden die buiten en binnen aan de wanden kleven. Werkelijk prachtig.

Het volgende bezoek was een kruidentuin. Daar stikt het hiervan. Toeristisch tot op het bot. Het onderwerp is ook echt iets om op vakantie te bespreken. Geneeskrachtige kruiden, smeerseltjes en allerlei potjes en pannen. In een ruimte werden allerlei toeristen ingesmeerd tijdens een nekmassage en het rook ernaar van alles. We werden rondgeleid door een Sri Lankees die alle namen in het Nederlands wist en ook noemde. Peper, rozemarijn, sterfruit, nootmuskaat en nog veel meer. Alles heeft geneeskrachtige eigenschappen. Hermien kreeg een balsem op haar voorhoofd gesmeerd en we proefden van alles. Veel kennen we natuurlijk al.

Tot slot kregen we, aan een tafel gezeten, een bakje thee. We kregen een blaadje waar alle dingen op stonden die je kunt kopen. Van zere tenen tot eczeem en van diarree tot seksuele stoornissen. Hij vertelde het met veel passie. Toen op weg naar de winkel. Die was vol met toeristen die hun mandjes vulden. Wij hebben ook wat gekocht. Vooral Curry kruiden.

Met een zakje vol vertrokken we naar Lala en Quintus. We werden hartelijk ontvangen. Het was een steile weg door de bush. Het huis is geweldig en de gastheer en vrouw zeer vriendelijk. We aten Curry en rijst en s avonds een soort nasi. Heerlijk. Om 22.00 uur ging het lichtje uit en zijn we gaan slapen.

Nu zitten we aan de thee op veranda. We gaan zo lopen naar het dorp en kopen alvast wat thee.